25 Kasım 2009 Çarşamba

TEDxBosphorus: Dünyanın Yeni Yolculuğu

"Yaypınlaştırmaya değer fikirler" sloganıyla etkili konferanslar düzenleyen uluslararası bir STK olan TED'in Türkiye'deki ilk bağımsız konferansı, "Dünyanın Yeni Yolculuğu" başlığıyla 23 Kasım 200 pazartesi günü İstanbul Modern'de yapıldı. Vaadettikleri gibi etkileyici bir deneyimdi benim için. Değişik disiplinlerden onbeşden fazla konuşmacının çoğu enteresan ve ufuk açıcı sunumlar yaptı.

Yalnız bana göre, böylesine bir finansal krizin tam ortasında (yoksa henüz başında mı?) böyle bir başlık altında düzenlenen bir konferansta mevcut finansal paradigmanın sorunları ve finans ve ekonominin geleceğine ilişkin daha ayrıntılı sunumlar yapılabilirdi.

Nitekim içimde kalmaması için bu düşüncemi konferansın ardından organizatörlerine ilettim. Ümidim, gelecek konferansta örneğin Single Global Currency konusuna ve iktisat paradigmasındaki mevcut çatırdamalara ilişkin daha doyurucu konuşmacılara, sunumlara yer verilmesi.

Zira bana göre konferansta telaffuz edilen en şanssız cümleler, "paraların değerinin arz talebe göre belirlendiği" ve "tek para, tek borsa... gibi tekliklerin ileride de olamayacağı" yönündeki kanaat idi. Çökmekte olan bir paradigmaya ait bu cüğmlelerin TED gibi bir organizasyon bünyesinde telaffuz edilmesi şaşırtıcıydı. Ama sanırım fazla kimsenin dikkatini çekmedi. Ama bu cümleler de TED tarafından "yaygınlaştırmaya değer fikirler" arasında mı görülüp yayılacak?


Ümidimin kaynağı, konferanstan beklentilerin derlendiği şu cümleler:

“Konferastan Ne Bekliyorum?”
konferansın, gündemin sıradanlığının dışına çıkarak, düşüncemi provoke etmesini ve yeni açılımların peşine düşmemi sağlamasını bekliyorum. gezegenimizin günbegün yaşanabilir bir yer olmaktan çıkarılmasına engel olmak için, gereken önlemlerin saptanmasına ve alınmasına katkıda bulunmak istiyorum. sadece düşünenlerin değil, eyleme de geçenlerin safında yer almak istiyorum. teknolojik gelişmeler, çevrenin yıkımı ve bir dizi felaketler zinciri etrafında türeyen komplo teorilerinin ötesinde, gerçeği görebilmeyi bekliyorum. dünyanın ve insanlığın nereye doğru gittiği konusunda söyleyecek yeni şeyleri olanları duymak istiyorum. “süreklilik düşü insanlığın trajik yanılgısı mı” sorusunun nasıl yanıtlanacağını şiddetle merak ediyorum. yalnız olmadığımı görmek istiyorum. sadece çok önemli ve büyük isimlerle değil, anlatacak hikâyesi olan, bu hikâyeleriyle ilham verebilen, basit ama fark yaratan işlere imza atmış kişilerle tanışmayı bekliyorum. dünyamızın gündemini farklı disiplinlerin uzmanlarının vizyonundan izleyebilmek, yeni fikir ve yönelimleri öğrenebilmek, yakın geleceği yakın geçmiş üzerinden değerlendirebilmek istiyorum. çevre ve toplumsal konularla ilgili aileme ve yakın çevreme karşı üstlendiğim yol
göstericilik misyonumda, konferansın bana yardımcı olmasını bekliyorum. dünya barışı ve sürdürülebilir ekonomik gelişme konularında görüşlerimi zenginleştirecek fikirleri dinlemeyi ve katkıda bulunmayı bekliyorum. hayatıma değerli 18 dakikalar katmak istiyorum. gelişen ve değişen dünyada hem değişime ayak uydurmak hem de dünyayı korumak adına, yeni bir bilinç edinmek istiyorum. günlük hayatın kısa vadeli ve birey odaklı hedeflerinin üstüne çıkıp, bütün insanlıkla ilgili konuları düşünmek istiyorum. düşünmeye zaman ayıran, düşündükleriyle somut bir anlam yaratmak için çabalayan kişilerle bir araya gelebilmeyi bekliyorum. hayata baktığım penceremden, farklı duygu ve düşüncelerin habercisi olacağına inandığım yeni ufukları görebilmeyi bekliyorum. geleceğin teknolojilerinin insan olmanın anlamını nasıl dönüştüreceğine dair öngörüleri duymayı bekliyorum. dünyanın aydınlık ve iyimser yanlarını anlamaya yönelik kimi sorularımın yanıtlarını bulacağım, yeni bir hayat deneyimi yaşamayı bekliyorum. her şeyi bekliyorum şu anda…

Bu metin konferans katılımcılarının başvuru formlarında belirttikleri istek
ve beklentilerden derlenmiştir.



Clicky Web Analytics Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 United States License.