13 Temmuz 2009 Pazartesi

E. Şahinöz: ""Felaket senaristleri" yine iş başında"

Geçtiğimiz hafta gazete yazısını buraya (ve ti'ye) aldığımız arkadaş aynı mealde bir yazıyı Para dergisindeki haftalık köşesine de almış. (Para Haftalık Ekonomi Dergisi 12-18 Temmuz 2009)

Özetle, "dolara bi şey olmaz abicim. Hatta orta vadede dolar yükselecek" diyor. Argümanları önceki gazete yazyısıyla aynı olduğu için tekrara gerek yok. Biz de tarihe not düşüyoruz.

Yazıda sadece "felaket senaristi" kavramı yeni:

"Kronik "felaket senarist"leri yine iş başında. Bunlar doların çok büyük değer kayıplarına uğrayacağını, hatta dolarda yaşanacak sert kayıpların yeni bir küresel krizi tetikleyeceği görüşünde. Hatta doların gelecekte rezerv para statüsünü kaybedeceğini olanların da küçümsenmeyecek kadar çok olduğunu gözlemliyoruz."

Böylece ben de ne olduğumu da öğrenmiş oldum. Eğer tanımı yukarıdaki cümlelerde anlatıldığı gibi ise, ben "felaket senaristi" olduğumu grururla kabul edebilirim.

Evet, ben de;
1- doların çok büyük değer kaybına uğrayacağını,
2- hatta dolarda yaşanacak değer kaybının (yeni değil, zira o sorun çözülmeden küresel krizden çıkış mümkün değil ki!) mevcut küresel krizde yeni bir safhayı tetikleyeceğini (yeni ve uzun bir "tünel"e daha girileceğini!)
3-Hatta doların gelecekte rezerv statüsünü kaybedeceğini,
düşünüyorum. Felaket sebnaristi olmanın gerek ve yeter koşulu bunları düşünmek ise, evet ben tam da oyum!

Hatta bununla da kalmıyorum, bütün göstergeleri ve genel gidişatı hiçe sayarak, anakronik gerekçelerle ABD ve dolar hayranlığının bu seviyesini gösterebilenleri hayretle de seyrediyorum!
İnşallah sağ olursak, kimin ne kadar haklı olduğunu ömür aralığımızda yaşayacağız. Hoş, haklı çıkmak (yani öngörülen felaketin tahakkuku) hiçkimse için hoş olmasa da!.. Ama kötü de olsa olacakları öngörebilmek, cahilce ve sarhoş bir şekilde hız yapmaktan daha iyi değil mi? En azından tedbir alabilir insan bu sayede...

Ya "dolara bi şey olmaz abicim" diyerek hiç bi tedbir almayan, sırtını dolara dayamaya devam edenler ne olacak? Üzülüyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Clicky Web Analytics Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 United States License.